FISKALIZACIJA 2.0.
Prijedlog novog zakona o Fiskalizaciji

Što je Fiskalizacija 2.0?

Fiskalizacija 2.0 donosi nove propise i obveze za poduzetnike u Hrvatskoj. Cilj ovih promjena je unaprijediti poslovanje, osigurati transparentnost te prilagoditi fiskalni sustav suvremenim tehnološkim standardima. Evo koje promjene donosi ovaj zakon:

Obveznici fiskalizacije

  1. Svi obveznici fiskalizacije računa u krajnjoj potrošnji (B2C): Bez obzira na način plaćanja, svi postaju obveznici fiskalizacije računa.

  2. Interni akti i prilagodbe: Obveznici moraju donijeti interni akt u kojem definiraju poslovne prostore te način njihova označavanja. Također, potrebno je prilagoditi sadržaj računa i postaviti naljepnice koje upozoravaju na obvezu izdavanja računa.

  3. Fiskalizacija za maloprodaju specifičnih proizvoda: Uključuje dnevni tisak, duhan i duhanske prerađevine, marke i poštanske vrijednosnice.

Elektroničko dostavljanje podataka

Svi podaci o poslovnim prostorima moraju se dostavljati isključivo elektroničkim putem putem sustava ePorezna, čime se smanjuje potreba za fizičkom dokumentacijom.

Fiskalizacija i eRačuni u sektoru B2B

Jedna od ključnih promjena odnosi se na obveznu fiskalizaciju eRačuna za sve transakcije u B2B segmentu:

  • Razmjena eRačuna: Izdavatelji i primatelji koriste pristupne točke za razmjenu eRačuna. Pristupna točka može biti vlastiti sustav ili informacijski posrednik.

  • Slanje fiskalizacijskih poruka: Izdavatelj i primatelj dostavljaju podatke Poreznoj upravi koja potvrđuje primitak poruka.

  • Evidentiranje podataka: Porezna uprava automatski evidentira sve izdane i zaprimljene eRačune.

Uvođenje eIzvještavanja

Kako bi se osigurala potpunost informacija, uvodi se eIzvještavanje koje uključuje:

  • Obvezu izdavatelja eRačuna da dostave podatke o naplati eRačuna i izdavanjima gdje eRačun nije bio moguć.

  • Obvezu primatelja eRačuna da prijave odbijanje zaprimljenog računa.

  • Obvezu primatelja da Poreznoj upravi prijave adresu za zaprimanje eRačuna.

Za male porezne obveznike uvodi se besplatna aplikacija MIKROeRAČUN, koja omogućava izdavanje i zaprimanje eRačuna čak i za one koji nisu u sustavu PDV-a.

Klasifikacija proizvoda i usluga

Svi obveznici moraju primjenjivati Klasifikaciju proizvoda prema djelatnosti (KPD), čime se osigurava dosljedno klasificiranje svih dobara i usluga.

Rokovi i faze implementacije

  • Od 1. siječnja 2026.: Obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za obveznike PDV-a te obveza zaprimanja eRačuna za obveznike izvan sustava PDV-a.

  • Od 1. siječnja 2027.: Obveza izdavanja eRačuna i za obveznike koji nisu u sustavu PDV-a.

Povlastice i ukidanje obrasca

Brojni obrasci postat će nepotrebni, što će pojednostaviti administraciju. Među njima su:

  1. Izvješće o donacijama hrane (DON-H),

  2. Knjiga izlaznih računa (I-RA),

  3. Posebna evidencija o prodaji u putničkom prometu (PDV-F),

  4. Prijava o tuzemnim isporukama (PPO),

  5. Posebna evidencija o primljenim računima (U-RA), itd.

Uz to, rok za dostavu PDV obrasca bit će zadnji dan u mjesecu.

FiskAplikacija

Kao dodatak, poreznim obveznicima će se omogućiti korištenje aplikacije FiskAplikacija za pregled fiskaliziranih podataka, informativnih prijava PDV-a i statusa računa.

Fiskalizacija 2.0 donosi značajne korake prema transparentnijem i učinkovitijem fiskalnom sustavu, olakšavajući poslovanje poduzetnicima te osiguravajući bolje poštivanje zakonskih obveza.


Minimalna plaća za 2025 godinu